Projectes

Projecte Fàbrica VR


L’estudi de videojocs ViOD Games està duent a terme un projecte compartit amb la Universitat de Barcelona, ​​amb l’objectiu de ser aplicat en el curs acadèmic 2019-2020.

Aquest projecte estarà format en un escenari de realitat virtual modelat en tres dimensions que serà reproduït mitjançant un smartphone + un headset de baix cost.

El context escollit per a l’escenari virtual d’aquests materials didàctics és la Primera Revolució Industrial. A la segona meitat del segle XVIII a Anglaterra i en les dècades següents en els països d’Europa Occidental, aquest procés de profundes transformacions econòmiques i socials va modificar de manera decisiva la història de la humanitat.

La història es desenvolupa en època nadalenca i fa molt fred. L’usuari es troba, inicialment, a l’entrada de la fàbrica. Representa un adolescent que acaba de perdre als seus pares i va a treballar per primera vegada a la fàbrica. Els seus pares van morir per les males condicions o per un accident durant el treball en aquesta mateixa fàbrica. Guanyaven prou diners per mantenir als tres i havien aconseguit evitar que el protagonista treballés igual que ells. Fins ara, havia pogut anar a l’escola però es veu forçat a treballar per poder subsistir.

A l’entrada, prop dels vestidors, es troba a una nena que li diu que està buscant al seu pare per donar-li una sorpresa: el seu regal de Nadal. Porta roba diferent de la que porten els fills dels treballadors, més delicada i amb més puntes. Diu que s’ha escapat de casa i que és la primera vegada que va a la fàbrica. Demostra d’aquesta forma que és bastant entremaliada i que, per a ella, això de escapar-se de casa i anar a la fàbrica és com un joc, una aventura. També diu que tot i ser la primera vegada que va a la fàbrica, el seu pare li ha explicat amb molts detalls com funciona així que pot ajudar a l’usuari en el seu primer dia de treball a canvi de que ell l’ajudi a buscar al seu pare.

Aquesta és la senzilla història que hi haurà darrere d’aquest Serious Game que se’ns encarrega des de la Universitat de Barcelona, ​​amb l’objectiu de gamificar l’experiència d’aprendre història pels alumnes de primer de batxillerat. El projecte forma part d’un programa de doctorat que pretén demostrar que els alumnes aprenen millor amb un entorn 3D immersiu que amb els sistemes convencionals.


Leave a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *